Projektbeskrivning

Prisgaranti på ICA

Peter har helt slutat handla på ICA men jag gör det ibland eftersom vår ICA ligger närmare än Willys och jag går..
Förra gången blev det fel på mangon. Då fick jag tyvärr inte min prisgaranti på 25kr eftersom jag var tvungen att lämna affären för att garantin skulle gälla.
Idag hade de satt en stor skylt: CROSTINI 17.90 :- framför en stapel med crostinis. Vid kassan såg jag att de tagit 18.90 :- men jag har lärt min läxa så jag sade ingenting utan packade ner mina varor.
Sedan tog jag mina kassar och sa högt och tydligt: –jag lämnar affären nu! Grannfrun stod i kön bakom mig och tittade konstigt på mig samtidigt som hon hejjade.
Jag gick in direkt och sade att de tagit fel pris på mina crostini. Kassörskan såg inte så nöjd ut och fick ringa på någon som kollade ute i affären att det stämde. Jag begärde mina 25kr och då blev det stort pådrag av två kassörskor, killen som kollat ute i affären och butiksföreståndarinnan. Ingen hade koll på processen att få ut sin prisgaranti.
Tillslut fick jag mina 25 kr och de trodde de var klara. Då påpekade jag att jag även ville ha tillbaka min krona som de tagit för mycket.
Jag är nog inte så välkommen där längre haha och det skulle vara roligt att höra vad grannfrun sa om mig till sin man när hon kom hem.

Fel pris på Mango

Jag och Leo älskar mango och idag hade de extrapris på mogen mango på ICA. Men som en ren händelse
blev     det     ju     fel    i    kassan!
Efter jag betalt och stoppat min varor i kassen kollar jag kvittot och ser att mangon är inslagen på 18 kr. Jag påpekar givetvis detta och får till svar:
– Ja, men det gäller bara ICA-kort!
– Eh, jag betalade med ICA-kortet  säger jag och plockar fram mitt rosa kort igen ur plånboken.
Då börjar kassörskan bläddra i ICA-reklambladet och hon upptäcker själv att står det med stora röda bokstäver att mangon kostar 10 kr även där.
– Hehe, då får jag lov att be om 25 kr också för att ICA gjort fel, säger jag skadeglatt. (en snäll ICA-kassörska har upplyst mig att det här med 25 kr varje gång ICA gjort fel, gäller fortfarande men kunden måste själv be om det!)
– Nope, svarar kassörskan med nöjd min. Det gäller endast om kunden lämnar butiken och det har du inte gjort!
– Nähä, men jag har betalt och står på andra sidan kassan. Så du menar att jag måste gå ut genom den dörren och sen gå in igen? frågar jag skeptiskt.
– Yep, säger hon kort.
Så det blev inga 25 kr för mig idag. Men jag lovar att jag nästa gång ska gå ut genom dörren och in igen och självmant be om mina 25 kr!